dinsdag 15 februari 2011

Lobke





Ons vrolijk ding gaat wonen bij Ilona en Theo Kessels in Well (limburg) Thuis wacht een teckel haar op, ook verder in de fam. komen veel hondjes voor waar ze heerlijk mee kan spelen en ook hier is het bos niet ver weg

19 April

Theo en Ilona over Lobke

Ze is inderdaad een hele mooie meid, we krijgen ook vaak hele leuke complimentjes van vrienden/kennissen of zelfs van wildvreemden haha! Lobke zelf vindt die aandacht ook erg leuk. De konijnen of het wild in het algemeen zijn (nog) veilig al heeft ze er wel bovengemiddelde interesse voor.

Ze heeft afgelopen weekend haar eerste logeerpartijtje gehad en had ‘t er erg naar haar zin. Ze heeft goed geluisterd want ze is niet van het terrein afgeweest (geen gesloten omrastering).

We zijn nu al een paar keer bij het water geweest, ze heeft nog niet gezwommen maar vindt ’t reuze interessant/leuk en is ook niet bang voor het water (tot nu toe met de pootjes tot aan de buik in ’t water). De tuinsproeiers vind ze ook super leuk (hoe natter hoe beter ;-)).

Wandelen:
Mijn ouders hadden tot voor kort een Sheltie. Helaas is die een paar weken gelden overleden. Mijn vader wandelt nogal graag en aangezien ze (nog) geen andere hond hebben komt hij Lobke regelmatig halen. Lobke maakt haar meters dus wel.

Cursus:
Ze gaat met veel prezier naar cursus en sinds vorige week met een nieuw vriendje (Bo, een hond van vrienden van ons). Ze doet het redelijk op cursus, ze heeft nogal een eigen willetje maar dat vinden we alleen maar leuk. Dat wordt dus nog flink oefenen voor ’t examen.

Auto:
Gelukkig vindt ze ‘autorijden’ helemaal geweldig. Gelukkig kan ze de auto goed verdragen en wordt ze niet wagenziek. We moeten nog leren dat ze niet naar voren komt tijdens ’t rijden.

Omgang:
Tussen Toemes (onze teckel) en Lobke gaat het erg goed (eigenlijk boven verwachting), ze waren zeer snel aan elkaar gewaagd. Toemes beschermt haar als er tegen haar gegromd wordt door een andere hond J.  Lobke is naar andere honden in het begin wat terughoudend/afwachtend maar als ’t ijs gebroken is is ze niet meer te stoppen en speelt ze met volle overgave.

Ze vindt ’t heerlijk om ’s avonds net voor dat we naar bed gaan nog even bij het baasje op schoot te slapen (al wordt dit steeds moeilijker).

Ze vindt alle nieuwe dingen reuze interessant, ze is dan echt een ontdekkingsreiziger.

Slapen:
Ze slaapt, nu zonder problemen, in de Bench. In het begin was dat wat lastig omdat ze wat gepiept heeft ’s nachts. Maar achteraf zijn we blij dat we hebben volgehouden.

Zinlijkheid:
Ze wil, helaas, nog wel eens in huis plassen. Nu ik hier zit te tikken zie ik ’t weer gebeuren….. Hier werken we dan ook nog volop aan.

Kattekwaad:
Ze wil nogal eens naar boven schieten als we niet opletten of wil zelf tuinieren. Lobke houdt ook van zelfbediening, we moeten haar nog leren dat chips/nootjes o.i.d. op tafel toch echt voor ons of voor ons bezoek zijn en niet voor haar haha.

P.s. De bijnaam ‘lompe’ Lobke is erg passend haha want ‘lomp’ is ze zeker!!

Groetjes uit het zonnige zuiden



Wat? Doe ik iets verkeerd?

1 opmerking:

  1. Hallo mama (Fryske),

    Met mij gaat het goed.

    In de auto op weg naar Well (afgelopen donderdag) heb ik me voorbeeldig gedragen, ik vindt 't helemaal leuk in de auto.
    Ik heb al vriendjes gemaakt met 3 andere hondjes, te weten: mijn huisgenoot Toemes (teckel), Sproet (border collie) en Juno (sheltie).
    Ik heb 's nachts alleen in het begin een beetje lawaai gemaakt waarna ik lekker in slaap ben gevallen.

    Groetjes,

    Lobke

    BeantwoordenVerwijderen