dinsdag 15 februari 2011

Joppe







Ons kereltje blijft bij zijn mama wonen, binnenkort mag hij met mama mee naar de stuifduinen in de fietskar waar hij even heerlijk kan hollen, want ja 10 minuten wandelen in het begin is natuurlijk niet lang. Mama is namelijk weer toe aan een goeie wandeling. Ook het bos zal regelmatig bezocht worden.
Vanaf week 11 kunnen we starten met de puppycursus samen met Baike en Boppe.

Mama vindt het leuk dat ik ben gebleven. Heeft ze toch nog iemand om mee te spelen, want ze mist wel de andere 8 speelkameraadjes. Naast spelen met mama vind ik spelen met de bal ook erg leuk, en ik doe alles voor trainertjes.

Wandelen vind ik meestal wel leuk, maar ik wil liever los lopen en heb al door hoe ik uit (nu nog)mijn tuigje kan komen gewoon kop omlaag en de poten naar voren!en dan in de achteruit.

Ik mis jullie wel als ik moet slapen en huil dan heel wat af, dan komt het vrouwtje mijn troosten en lekker aaienmijn puppybuikje tot ik slaap!

Helemaal zindelijk ben ik nog niet al had mijn vrouwtje anders gehoopt

Tot de volgende keer


3 Mei
Hallo allemaal! De tijd vliegt voorbij! Ik heb het dan ook heel erg druk met van alles en nog wat de hele dag.
Ik vind het heerlijk om de hele dag met mama Fryske buiten in de tuin te spelen en rond te struinen of om gewoon heel hard samen rondjes te rennen. Eerst nam ik altijd de binnenbocht, omdat mama veel sneller was, maar ondertussen kan ik ook al erg hard rennen en dan ren ik buitenom en mama in het midden. Nu ik nog kleiner ben dan mama kan ik ook nog makkelijk onder de struiken kruipen zodat ze niet meer bij mij kan. Ook vind ik het heerlijk om ergens op de kauwen, dus spullen moeten daarom wel uit mijn buurt blijven. Als ik het kan pakken neem ik het mee naar buiten en ga ik lekker in het gras liggen kauwen. Ik wil niet iets kapot maken, maar gewoon lekker kauwen. Als er geen spullen voor handen zijn pak ik een bot of een tak die ik dan weer ergens in de tuin heb gevonden.

Ondertussen ben ik alweer meerdere keren op de cursus geweest samen met mijn broertjes Boppe en Baike. Het is erg leuk om mijn broertjes weer te zien, maar ik let ook erg goed op tijdens de les. We moeten ook leren "tandjes kijken" en borstelen. Net zoals mijn mama vind ik dat allemaal prima, alleen moest ik wel even wennen aan het tandjes kijken. Het commando zit ken ik al goed, maar de andere commando's doe ik als ik zin heb. Ik blijf toch een eigenwijze Fries. Net zoals ik hoor van mijn broertjes en zusjes ben ik ook een Friese Zitbij. Zittend de kat uit de boom kijken.

Tot 1 mei mochten wij zwemmen in de zwemplas hier vlakbij. Zwemmen vind ik nog niet zo leuk en ik vind het al helemaal niet leuk dat Fryske wel de hele tijd aan het zwemmen is en niet met mij op het strand komt spelen!! Ik durf dan tot mijn buik het water in te lopen en verder blijf ik aan de kant zitten piepen in de hoop dat Fryske terugkomt (wat ze overigens nooit doet!!) één keer kwam Fryske ver genoeg het water uit dat ik bovenop haar kon springen, maar toen zwom ze weer weg terwijl ik nog op haar hing en ze zwom heel ver weg, dus moest ik weer helemaal terug zwemmen! Daar schrok ik toch wel van en ook al weet ik dus nu dat ik kan zwemmen, ik durf het nog steeds niet.

Als we gaan wandelen en we komen andere hondjes tegen vind ik dat wel even interessant en wil ik heel graag dat ze mij aardig vinden. Toch blijf ik het leuker vinden om met Fryske te spelen en achter haar aan te gaan. Dit zorgt nog weleens voor problemen. Fryske loopt dan zo hard dat ik haar niet bij kan houden en ik haar kwijt raak. En tja ik liep achter haar aan en weet dus dan niet meer waar ik ben. Ik ga dan gewoon zitten (echte Zitbij) en rond kijken tot ik Fryske weer een keer voorbij zie komen. Gelukkig houdt mijn vrouwtje me goed in de gaten en komen me dan halen.

Op dit moment weeg ik 14,3 kilo. Verder ben ik al best groot en breed. Soms heeft mijn vrouwtje moeite om mij en Fryske uit elkaar te houden. Ik ben wel kort hariger dan Fryske en heb een heerlijke pluiskop.

Verder heb ik ook nog een paar bijnamen: Jopster, Kleine rakker (als ik lief ben) en Kleine rat (als ik stout ben).

Tot slot heb ik het erg naar mijn zin zo bij mama Fryske. Ik geniet elke dag weer van alle vrijheid en het lekker spelen. Gelukkig had Fryske niet zo van botjes, dus kan ik die mooi allemaal opeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten