dinsdag 15 februari 2011

Donja




Onze lieve knuffel, gaat naar de familie Jonkers in Alkmaar waar ze samen gaat spelen met een andere Friese stabij Fanny. Heerlijk naar strand en zee, kijken of ze net zo n waterrat wordt als Fanny.Vandaag 16 februari rond half 2 hebben we hen uitgezwaaid, gezellig liggend bij het vrouwtje op schoot.

21 februari
Even een kort berichtje over Donja want ik weet dat jullie heel benieuwd zijn hoe het gaat.Morgen stuurt Wim ook wat foto's door.De overgang is voor Donja heel makkelijk verlopen.Zij voelde zich snel op haar plaats en blijft een heerlijke knuffelaar.Zij eet,drinkt,poept en plast en kan heerlijk spelen.Voor Fanny is het nog wel een overgang maar wij merken dat zij zich nu wat meer op haar gemak gaat voelen.Kortom het is een dot van een hond en wij genieten er volop van.

22 februari
Dag Fryske en de hele familie.
Ik lag erg lekker op de schoot bij mijn vrouwtje, maar na een poosje miste ik mijn broertjes en zusjes al: ik ging piepen en janken en wilde de hele auto door. Mijn baasje heeft mij toen bij mijn grote oude vriendin van elf jaar achterin de auto gezet. Maar ik miste ze nog steeds en begon weer te piepen. Fanny vond dat niet goed en gaf een blaf: toen was ik maar stil. Even later zag ik dat mijn baasje door de achterruit keek en hij zag dat ik het goed deed: ik keek met een vrolijk schuin kopje naar hem. Toen we bij mijn nieuwe huis aan kwamen xzag ik een mat en een bench en veel speeltjes. Ik ging lekker op de mat liggen en wie kwam er bij liggen? Fanny! Er kwam ook al meteen bezoek met nog meer speeltjes. Ik was er wel moe van en ging lekker slapen. Mijn baasje legde me in de bench waar ik lekker verder sliep. 's Avonds bij het slapen gaan miste ik de anderen wel, maar mijn baasje kwam even met zijn hand in de bench en toen voelde ik me op mijn gemak: ik sliep heerlijk in.Mijn baasje heeft ook een heerlijke tuin waarin ik lekker kan hollen. Er staan bakken waaruit water kan drinken en er zijn spannende plekjes waar ik me kan verstoppen. Ik doe de meeste plasjes al buiten als ik aan de lijn wegga. Als mijn baasje zegt: "Poep" probeer ik dat te doen. Er is een grasveld waar ik van het baasje los mag lopen, maar dan volg ik Fanny op de voet. Als ik merk dat we weer dicht bij huis zijn wil ik er zo vlug mogelijk weer te zijn. Ik hol dan vooruit en mijn baasje moet dan meehollen.Zaterdag ga ik naar een cursus. Wat dat is vertel ik later wel. Een lekkere knuffel van mij: Donja.


19 april
Wat is dat leuk die cursus!! Ik ben er al vier keer heen geweest. Elke keer mogen we vrij spelen, maar de allereerste keer(ik ben de jongste en kleinste) vond ik het wel een beetje eng: ik ging me verstoppen achter de bass zijn stoel en bekeek alles van afstand. Maar de laatste keer deed ik dapper mee! Als mijn baas zegt: Zit! dan ga ik zitten krijg ik iets lekkers. Dat doe ik ook als hij zegt: Af! en Plat! Dan verwent hij me ook. Alleen aan de slappe lijn meelopen vind ik nog wel moeilijk, want ik zie allerlei leuke andere dingen of dieren. Soms drukt mijn baas me heel stevig tegen zich aan en dan word ik rustig en voel me helemaal slap worden; dan voelt hij aan mijn tenen en kijkt in mijn flapoor of kijkt in mijn bek en dan ziet hij dat ik aan het wisselen ben! Als mijn bass soms een praatje maakt met iemand noemt hij mij weleens een Zitbij, omdat ik vaak ga zitten als ik leuke of vreemde dingen zie.

We doen verder nog meer leuke dingen: we gaan met de bus naar de stad en de markt. We zijn ook al met de trein geweest. Dat was wel een drukte, maar toch leuk! We zijn ook al een paar keer naar het strand geweest. Mijn vriendin Fanny gaat dan zwemmen. Ik durf nog niet zo goed. In de duinen en het bos mag ik soms los lopen, maar dan houd ik de baas en Fanny goed in de gaten. Ik loop vaak naast Fanny, maar zij gaat wel hard. Ik ben al op heel veel verschillende plekken geweest en dan snuffel ik heel wat af!

Ik ben een paar keer naar die leuke en lieve dierenarts geweest voor een prik en een vies goedje in mijn neus, maar dat was ik gelukkig gauw vergeten. Wij wonen vlakbij de dierenarts en vandaag zijn we ook weer langs geweest om te wegen en ik woog negen en een halve kilo; bijna twee keer zo zwaar als ik toen ik bij mijn baas kwam wonen.

Fanny heeft mij verschillende keren afgesnauwd, omdat zij vindt dat ik te druk doe, maar ik wil gewoon spelen. Dan gaat mijn baas met me spelen of ik krijg een ander leuk speeltje en gaat het weer goed.

Jullie horen wel dat het heel goed met mij gaat. Ik heb het erg naar mijn zin, daarom krijgen jullie allemaal een pootje van mij en een dikke knuffel, omdat ik daar ook zo van houd.



Kijk eens hoe goed ik dat al doe!

Maar wel erg vermoeiend dat luisteren

Misschien is het vrouwtje wel iets lekker voor ons aan het maken of laat ze iets vallen

Zei je iets?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten